E22 avstängd vid Mörrum efter singelolycka

Singelolycka på E22 i höjd med Mörrum har stängt vägen i båda riktningar. En man fördes till sjukhus med oklara skador.
E22 avstängd vid Mörrum
Enligt SVT har polis, räddningstjänst och ambulans larmats till E22 i höjd med Mörrum efter en singelolycka där en personbil kört in i mitträcket i östlig riktning. En man fördes med ambulans till sjukhus med oklara skador.
Trafikläge
E22 är avstängd i båda riktningar vid olycksplatsen och det har bildats köer. Polisen uppger att orsaken ännu är oklar och kommer att utredas vidare. Vägen väntas kunna öppnas igen under förmiddagen och Trafikverket rekommenderar trafikanter att använda mindre vägar genom Mörrum som omledning.
Relevanta källor
Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.


