KarlshamnsNytt

E22 avstängd vid Mörrum efter singelolycka

Bilden visar en större väg, sannolikt en motorväg eller större landsväg, där trafikolyckor har inträffat. Flera utryckningsfordon, inklusive brandbilar, polisbilar, ambulanser och underhållsfordon med varningsskyltar, står parkerade på den högra körb
Illustrationsbild: Trygve Finkelsen - Mostphotos

Singelolycka på E22 i höjd med Mörrum har stängt vägen i båda riktningar. En man fördes till sjukhus med oklara skador.

Annons

E22 avstängd vid Mörrum

Enligt SVT har polis, räddningstjänst och ambulans larmats till E22 i höjd med Mörrum efter en singelolycka där en personbil kört in i mitträcket i östlig riktning. En man fördes med ambulans till sjukhus med oklara skador.

Trafikläge

E22 är avstängd i båda riktningar vid olycksplatsen och det har bildats köer. Polisen uppger att orsaken ännu är oklar och kommer att utredas vidare. Vägen väntas kunna öppnas igen under förmiddagen och Trafikverket rekommenderar trafikanter att använda mindre vägar genom Mörrum som omledning.

Annons

Relevanta källor

Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

Fler artiklar i Samhälle